9 August 2011

'NO' Biskut Raya untuk tahun ini

Nak cerita sikit pasal kuih raya, untuk makluman saya memang x pernah buat biskut raya apatah lagi kek.  Bukan x suka mencuba tapi x confident jadi kuih/kek nya.......kalau bab masak2 lauk saya suka sebab kita boleh rasa atau adjust masa masak tu....camne tu??x aci ni.....x kan, x nak cuba langsung kan?oven kat rumah tu macam nak buat perhiasan ajelah nampaknya......tapi ada niat nak masuk baking class tau, cehh....aada sorang ofismate nak join sekali.....pergi kelas pun nak ajak kawan kan??nak berazam kalau boleh nak buat gak biskut atau kek especially untuk en.hubby tersayang.........kesian dia x pernah merasa biskut atau kek hasil tangan wife dia ni.......huhuh

Tapi kan, azam memang x tercapai lagi memandangkan x masuk class baking lagi.....cehh...(alasan je)....saya pun beli kerepek2 untuk tahun ini. Selalunya tiap tahun ada order biskut tapi tahun ni x de la.....tapi tengoklah mcm ne kalau last2 minit terjumpa biskut yang nampak sedap boleh la beli dekat jalan TAR tu....mcm2 biskut ada....tapi x boleh beli banyak2, sejenis atau 2 jenis aje asalkan ada nak bawa ke rumah mak dan mil. takut jadi macam tahun lepas ada 2 balang kuih x abis makan...last2 buang mcm tu aje.....membazir aje!! okay, tengok tahun ni saya beli kerepek apa?? ;)





rempeyek kacang dal (macam ni la yang saya order dkt ofismate cuma dia x letak dalam plastik, dia letak dalam bekas ala2 tupperware)







rempeyek ikan bilis ~ feberet saya ni!!







 kuih sepit gulung








* okay, raya tahun ni konsep kuih muih tradisional gitu.....






No comments:

Post a Comment